Energieverbruik

6 januari 2023 8:15

Beste leden van onze S.V.

We willen jullie even informeren over het volgende.
Onze penningmeester liet ons op de algemene ledenvergadering schrikken door de cijfers voor het energiegebruik.

Normaal een bedrag van ca. € 10.000,-- per jaar, nu begroot op ruim € 30.000,-- met hetzelfde jaarverbruik van gas en electra.(prijspeil oktober 2021)
Paul Graas, Gideon Postema en ondergetekende hebben na de vergadering samen met Michiel Rolvers de koppen maar eens bij elkaar gestoken om te kijken waar bezuinigingen mogelijk zijn.
In de wetenschap dat wij nog enkele jaren (?) gebruik kunnen maken van de huidige accommodatie een logische speurtocht.
Inmiddels zijn we tot concrete voorstellen gekomen om dit te realiseren.
Helaas hebben sommige maatregelen in een enkel geval geleid tot een koude douche of haperende verwarming. Dit is niet de bedoeling, maar voor ons is het ook even zoeken.
Excuses hiervoor. Onze speurtocht duurt voort, mochten jullie suggesties hebben dan horen we het graag.

Namens S.V. energie transitie,
Hans Graas.