CLUB SURPLUS BIJEENKOMST 12 MEI 2023

17 mei 2023 9:00

JW

12 mei j.l. hebben we weer onze jaarlijkse Club Surplus gehouden in het clubhuis van de SV Vogelenzang.
De voorzitter opende om 20.30 uur de bijeenkomst met de agenda voor deze avond.

De aanwezige leden worden geïnformeerd over wat de leden hebben kunnen bijdragen aan het wel en wee van de SV Vogelenzang.
Tevens was er een leuke activiteit en een lekkere proeverij.
Tot slot kon men nog onder het genot van een hapje en drankje napraten over onze
SV Vogelenzang.
IMG_1692.JPG
Als eerste willen wij even stil staan bij het grote verlies voor onze Club Surplus van Derk Jan ( Dik of ook Drop) Loorbach.
Derk Jan was een van de oprichters van de Club Surplus.
Deze commissie werd in 1994 opgericht de mannen van het eerste uur waren Chris Rees,John Heemskerk,Toon Medenblik,Derk Jan Loorbach en Arjan van Mil.
Helaas zijn al deze oprichters van de commissie ons ontvallen.
Wij zullen Derk Jan blijven herinneren als een zeer betrokken Club Surpluslid! En wat hij allemaal gedaan heeft voor de SV.
Naast het overlijden van Derk Jan is ook Hans van der Meer uit de Zilk na een kort ziekbed op jonge leeftijd overleden. Hans was pas een jaar lid van de Club Surplus.
Er wordt staande stil gestaan bij alle overledenen van de Club Surplus.
IMG_1693.JPG
Hierna worden de cadeaus die wij als bestuur mochten overhandigen aan de SV dankzij uw bijdrage nog even onder de aandacht gebracht zoals een tweede hands grasmaaier nieuwe motor voor de koeling, 3 parasols,nieuwe beamer,balcontainers voor het damesteam en de de jeugdteams.

Club Surplusleden.
Er zijn nog mokken over voor de leden die deze nog niet hebben ontvangen.
Nu de bijdrage voor dit jaar.
De SV Vogelenzang is zoals u wellicht weet in een overgangsfase naar het nieuwe sportcomplex.
In overleg met het bestuur van de  SV Vogelenzang hebben wij gekeken waar de club behoefte aan heeft en waar wij als Club Surplus een steentje kunnen bijdragen.
Gezien de situatie heeft het bestuur ons gevraagd de bijdrage van de Club Surplus leden te reserveren voor werktuigen zoals een tractor voor het onderhoud van de kunstgrasvelden op het nieuwe sportcomplex.
Daarnaast zullen wij ook een bijdrage leveren aan de (keuken)apparatuur wat zich momenteel in een overgangsfase begeeft.
Er was nog wel een fysiek cadeau aan te bieden en Saskia van Haaster werd als
voorzitster naar voren geroepen om dit uit te pakken. Het was een nieuwe hogedrukreiniger om de kleedkamers schoon te maken.
U ziet uw bijdrage wordt goed geïnvesteerd in SV Vogelenzang.
IMG_1702.JPG
Zoals u van ons gewend bent willen wij afsluiten met een leuke activiteit. Dit jaar werd gekozen voor wat oud Hollandse spelletjes.Bij het golfspel konden sommige deelnemers gebruik maken van hun handicap. Er waren drie waardebonnen van de COOP deze werden gesponsord door het Vogelenzangse Administratie Kantoor
De derde prijs was voor Bjorn v.d. Raad de tweede ging naar Han Dekker en als winnares mocht Petra van Duivenvoorde de eerste prijs in ontvangst nemen.
IMG_1707.JPG
Voor deze avond hadden wij ons lid Dirk v.d Staden en zijn vrouw Kitty gevraagd om wat te komen vertellen over hun hobby en werk.
Zij hebben een Whisky winkel in Haarlem,Liquid Gold Speciaalslijterij en zij gaven belangeloos een whisky proeverij, in hun winkel zijn wel 800 soorten whisky's te verkrijgen. Voor deze proeverij hadden ze 28 soorten whisky's meegenomen om te proeven
Er werd aardig genipt van deze heerlijkheid.
IMG_1708.JPG
Tevens kom men zich inschrijven om wat te bestellen van hun assortiment.
Kitty en Dirk hartelijk dank voor jullie uitleg en komst.
Ook willen wij Jan Lieberton bedanken voor de hapjes die hij weer op voortreffelijke wijze klaar heeft gemaakt en Sander Teeuwen voor de bloemen.

Bestuur Club Surplus
Fons Vinken